FANDOM

HistoriaEdytuj

Lata młodościEdytuj

Tony Stark urodził się 26 kwietnia 1970 roku. Jego ojcem był Howard Stark, legendarny wynalazca, inżynier Projektu Manhattan. Już od wczesnego dzieciństwa Tony uchodził za prawdziwego geniusza. W wieku czterech lat skonstruował pierwszą w swoim życiu płytkę scaloną, w wieku lat sześciu pierwszy silnik a jako siedemnastolatek mógł się już pochwalić dyplomem MIT.

Po tragicznej śmierci rodziców Tony'ego w wypadku samochodowym opiekę nad nim przejął przyjaciel rodziny i współnik ojca Obadiah Stone. W wieku dwudziestu jeden lat Tony został najmłodszym CEO Stark Industries, głównego dostawcy broni dla Armii Stanów Zjednoczonych.

Tony Stark wprowadził biznes ojca w nową erę tworząc inteligentne uzbrojenie z systemami naprowadzania. Dokonał także rewolucyjnych odkryć w dziedzinie medycyny i biotechnologii w efekcie czego powstał program Intelli-Crops, który diametralnie zminimalizował problem głowu na świecie. Jego wynalazki zapewniły całkowitę bezpieczeństwo Staną Zjednoczonym oraz pozwoliwy skutecznie kontrolować strefy wpływów supermocarstwa na terenie całego globu.

W 1999 roku podczas imprezy sylwestrowej w Bernie w Szwajcarii Tony poznaje Aldricha Killiana i Maya'e Hansen. Chcąc uwieźć Maya'e spławia Aldricha. Następnego ranka po upojnej nocy z panią doktor znika Tony znika bez śladu. To typowe dla niego w tamtym okresie zachowanie będzie miało bardzo poważne konsekwęcje w przyszłości…

Niewola w AfganistanieEdytuj

Podczas prezentacji nowej generacji rakiety rozszczepialnej "Jericho" w Kabulu w Afganistanie konwój Tony'ego zostaje zaatakowany przez terrorystów z ugrupowania "Ten Rings". Stark poważnie ranny z odłamkami w klatce piersiowej staje się ich zakładnikiem.

Współ więzień Dr Ho Yinsen podłącza do ciała Tony'ego potężny elektromagnez połączony z akumulatorem samochodym. Skomplikowana instalacja powstrzymuje odłamki od przemieszczania się w kierunku serca, co utrzymuje Starka przy życiu.

Przewódca terrorystów Raza zmusza Tony'ego do skonstruowania kopii rakiety "Jericho". Stark pod przykrywką pracy nad rakietą konstruuje miniaturowy elektromechaniczną zbroję i miniaturowy reaktor do zasilania jej i elektromagnesu utrzymującego go przy życiu.

Podczas ucieczki, w której ginie Yinsen Tony niszczy zapasy amunicji terrorystów oraz podzespoły potrzebne do skonstruowania rekiety "Jericho". Ostatecznie armia amerykańska odnajduje go w środku pustyni.

Początki superbohateraEdytuj