FANDOM

19stoq91 08:16, lip 3, 2012 (UTC) Magneto (ur. jako Max Eisenhardt, znany również jako Magnus i Erik Lehnsherr lub Lensherr) jest fikcyjną postacią która pojawia się w komiksach publikowanych przez wydawnictwo Marvel Comics. Jest on głównym antybohaterem pojawiającym się w serii X-Men, między innymi w komiksach, kreskówkach i filmach. Postać zadebiutowała w X-Men #1 (Wrzesień 1963). Została wykreowana przez pisarza Stan'a Lee i Jack'a Kirby.

Magneto2

Potężny mutant ze zdolnością generowania i kontroli pola magnetycznego. W młodym wieku rozwinęłą się u niego megalomania(skupienie na własnej doskonałości, samozadowoleniu oraz świadomości własnej wartości, znaczenia i możliwości) ale pisarze usprawiedliwiali charakter i poczynania postaci jego Żydowskim pochodzeniem, ujawniając iż był ofiarą holokaustu. Ocalały, starał się nie doprowadzić do podobnych tragedii, które miały miejsce podczas tych incydentów - stąd jego uzasadnione skłonności do nienawiści, głównie w stosunku do ludzi, przez których zbyt wiele wycierpiał będąc jeszcze dzieckiem. Jego rola w komiksie była przedstawiana od super-złoczyńcy do antybohatera po superbohatera. Charakterystyka jego wczesnych lat była porównywana z liderem Praw Obywatelskich Malcolm'em X i Żydowskim nacjonalista Meir'em Kahane.

W serii filmów X-Men w rolę Magneto wcielił sięSir Ian McKellen, podczas gdy Michael Fassbender zagrał młodszą wersję postaci w filmie X-Men: Pierwsza Klasa. Magneto uzyskał miano najlepszego komiksowego złoczyńcy na liście IGN i 17 miejsce na liście stu najznakomitszych książkowych złoczyńców wszechczasów. Zajął dziewiątą pozycje w rankingu Wizard's z dwustu najwybitniejszych postaci komiksowych wszechczasów, jako drugi z najznakomitszych anty-bohaterów.

Historia Edytuj